Английский язык | студенческий
Перепишите и переведите на русский язык, обращая внимание на Participle l и Participle ll.
Подчеркните одной чертой Participle l и двумя чертами Participle ll, а также их русские эквиваленты.
1. The word said by the student was not correct.
2. The man standing at the door of the train carriage and saying goodbye to his friend is a well - known musician.
3. A word spoken in time may have very important results.
Подчеркните Participle 1 и Participle 2 и установите функции каждого из них, т?
Подчеркните Participle 1 и Participle 2 и установите функции каждого из них, т.
Е укажите, является ли оно определением, обстоятельством или частью глагола - сказуемого.
Переведите предложения на русский язык.
1. He heard the voices coming though the open door.
2. Having been shown the way I could find his house.
3. I have just translated an interesting text.
4. The results received were of great importance.
Заранее спасибо!
Соотнесите функции Participle I и Participle II (А - Г) с номерами предложений?
Соотнесите функции Participle I и Participle II (А - Г) с номерами предложений.
Переведите предло¬жения на русский язык.
А. Participle I, определение.
Б. Participle I, обстоятельство + часть глагольного сказуемого в Present Continuous.
В. Participle II, определение.
Г. Participle II, обстоятельство + часть глагольного сказуемого в пассивном залоге.
1. My relatives gave me the address of their old friend living in England.
2. While decorating the house for Christmas my neighbours were singing songs.
3. British traditions connected with public holidays are very special.
4. When engaged by the Royal Family the architect was asked to enlarge the park.
Помогите пожалуйста?
Помогите пожалуйста!
Соотнесите функции Participle I и Participle II (А - Г) с номерами предложений.
Переведите предло¬жения на русский язык.
А. Participle I, определение.
Б. Participle I, обстоятельство + часть глагольного сказуемого в Present Continuous.
В. Participle II, определение.
Г. Participle II, обстоятельство + часть глагольного сказуемого в пассивном залоге.
1. My relatives gave me the address of their old friend living in England.
2. While decorating the house for Christmas my neighbours were singing songs.
3. British traditions connected with public holidays are very special.
4. When engaged by the Royal Family the architect was asked to enlarge the park.
Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на употребление Participle I или Participle II?
Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на употребление Participle I или Participle II.
1. The money was spent on computer games.
2. The spoken language is difficult to understand.
3. She went to work leaving the child with the nurse.
4. The broken arm was examined by the doctor.
5. Standing at the window, she was waving her hand.
1. Выберите правильный вариантHearing a loud noise, we were shocked to move?
1. Выберите правильный вариант
Hearing a loud noise, we were shocked to move.
Participle
gerund
The driver was seriously injured during the accident and is now fighting for his life.
Participle
gerund
She ruined her sight by playing computer games.
Participle
gerund
They saw a boy in the park standing on his head.
Gerund
participle
Speaking is a whole lot easier than doing.
Participle
gerund
Screaming the names of participants, the audience cheered the runners.
Gerund
participle
Smoking in public places is forbidden.
Participle
gerund
Jumping over the fence, the burglars managed to escape from the prison.
Gerund
participle
Nobody was surprised at John being absent.
Gerund
participle
They wasted their money on buying useless things.
Gerund
participle
Swimming is popular form of keeping one’s body fit.
Participle
gerund
Michael was angry at Jill for trying to fool him.
Participle
gerund
The boy entered the room smiling.
Participle
gerund
Aren’t you afraid of telling the truth?
Gerund
participle
Singing to herself in a shower is something that makes her life wonderful.
Gerund
participle.
Объясните, для чего в английском языке The participle?
Объясните, для чего в английском языке The participle?
Когда его использовать?
Объясните для чего в английском языке The participle?
Объясните для чего в английском языке The participle.
И когда использовать.
Перепишите следующие предложения, подчеркните Participle I и Participle II и установите функции каждого из них, т?
Перепишите следующие предложения, подчеркните Participle I и Participle II и установите функции каждого из них, т.
Е. является ли оно определением, обстоятельством или частью глагола сказуемого, переведите предложения
1.
Everybody looked at the dancing girl
2.
The little plump woman standing at the window is my grandmother
3.
The man playing the piano is Kates uncle
4.
Entering the room , she turne on the light.
Образуйте причастие I [Participle I] или причастие II [Participle II] от глаголов, данных в скобках?
Образуйте причастие I [Participle I] или причастие II [Participle II] от глаголов, данных в скобках.
Предложения перепишите и переведите.
1) The American blue - collar workers [to earn – Participle I] between $10.
50 and 12.
50 an hour are among the highest [to pay – Participle II] in the world.
2) When [to restrict – Participle I] the import of foreign goods in the country, the government may make domestic producers less competitive.
3) Customers have the right to ask for a quality certificate for any goods [to offer – Participle II].
4) The word ‘entrepreneur’ [to borrow – Participle II] from the French language means a person [to organize – Participle I] a business and [to manage – Participle I] it.
5) In the 1970s, industrial countries had to adjust their industries to the [to change – Participle I] world economy, particularly such industries as shipbuilding, steel, and textiles.
Old - established industries in some countries were [to lose – Participle I] their markets to new competitors elsewhere, and their [to lay off – Participle II] workers could not always find new jobs.
Перепишите и переведите на русский язык, обращая внимание на Participle I и Participle II?
Перепишите и переведите на русский язык, обращая внимание на Participle I и Participle II.
Подчеркните одной чертой Participle I и двумя чертами Participle II, а также их русские эквиваленты.
1. The word said by the student was not correct.
2. The man standing at the door of the train carriage and saying goodbye to his friends is a well - known musician.
3. A word spoken in time may have very important results.
Вы открыли страницу вопроса Перепишите и переведите на русский язык, обращая внимание на Participle l и Participle ll?. Он относится к категории Английский язык. Уровень сложности вопроса – для учащихся студенческий. Удобный и простой интерфейс сайта поможет найти максимально исчерпывающие ответы по интересующей теме. Чтобы получить наиболее развернутый ответ, можно просмотреть другие, похожие вопросы в категории Английский язык, воспользовавшись поисковой системой, или ознакомиться с ответами других пользователей. Для расширения границ поиска создайте новый вопрос, используя ключевые слова. Введите его в строку, нажав кнопку вверху.
1. The word said (двумя чертами Participle ll) by the student was not correct.
2. The man
standing (одной
чертой Participle l) at the door of the train carriage and saying (одной
чертой Participle l) goodbye to his
friend is a well - known musician.
3. A word spoken (двумя чертами Participle ll) in time may have very
important results.
1. Слово, сказанное учеником, неверно.
2. Человек, стоящий у двери вагона и прощающийся со своим другом - известный музыкант.
3. Слово, сказанное вовремя, может иметь очень важные результаты.