Определите функцию слов, заканчивающихся на —ed :а) личная форма глагола в Past Simple ;б) Participle II в функции простого сказуемою, выраженного глаголом в страдательном залоге ;в) Participle II в ф?

Английский язык | студенческий

Определите функцию слов, заканчивающихся на —ed :

а) личная форма глагола в Past Simple ;

б) Participle II в функции простого сказуемою, выраженного глаголом в страдательном залоге ;

в) Participle II в функции определения ;

г) Participle II в функции обстоятельства.

1. In a television system two separate transmitters are employed - one for the sound channel and for the picture channel.

2. The voltage applied to the input of the radio frequency varies from units to hundreds of microvolts.

3. In 1914 Marie Curie headed the radioactive laboratory of the new Institute of Radium in Paris.

4. When compared with the cartridge format the cassette format has two very important things - performance and reliability.

Ответить на вопрос
Ответы (2)
Pavelqwertyui 30 дек. 2020 г., 13:44:31

Паст симпл Буква а)это правильной ответ.

Тимурик2008 30 дек. 2020 г., 13:44:35

1 б

2 г

3 а

4 в

.

Korgoffhouse 10 окт. 2020 г., 10:30:46 | 10 - 11 классы

Помогите, пожалуйста?

Помогите, пожалуйста!

Подчеркните Participle I, Participle II, Gerund и установите функции каждого из них.

1. Raising the output we must not forget the task of improving the quality at the same time.

2. Engineers find use for titanium and prefer it to aluminium which loses its strength rapidly when subjected to high temperatures.

3. The Moon, like the Earth, shines with the reflected light of the Sun.

4. All the difficulties in organizing the laboratories and in supplying them with the necessary equipment had to be overcome.

Olecab2008 8 апр. 2020 г., 21:16:59 | 10 - 11 классы

В следующих предложениях найдите и подчеркните глагол в форме Past Participle (Participle II) укажите , чем это слово является в данном предложении :а) определениемб)Частью определительного причастног?

В следующих предложениях найдите и подчеркните глагол в форме Past Participle (Participle II) укажите , чем это слово является в данном предложении :

а) определением

б)Частью определительного причастного оборота

в) частью сказуемого в страдательном залоге

1.

The first book printed in the Russian language appeared in Moscow on the first of March, 1564

2.

This house was built two years ago.

3. The father gave us the corrected tests.

Affectionate 12 нояб. 2020 г., 11:06:53 | 10 - 11 классы

Помогите?

Помогите.

Подчеркните Participle I и Participle II и установите функции каждого из них, т.

Е. укажите, является ли оно определением, обстоятельством или частью глагола - сказуемого.

1. At Re > ; 10 the eddies separate periodically from the tube and are swept downstream by the fluid flow, forming an eddy path behind the cylinder / 2.

In this way, mineral deposits containing radioactive elements may be discovered.

3. This for new and plentiful sources of power is taking many directions.

238565lidaruskoves19 25 авг. 2020 г., 12:32:38 | 10 - 11 классы

I. Определите функцию слов, заканчивающихся на —ing : а) Participle I в функции определения ; б) Participle I в функции обстоятельства ; в) Participle I в составе временной группы Continuous ; г) геру?

I. Определите функцию слов, заканчивающихся на —ing : а) Participle I в функции определения ; б) Participle I в функции обстоятельства ; в) Participle I в составе временной группы Continuous ; г) герундий.

1. The network of post - offices rendering direct service to population is growing year after year.

2. Nowadays central offices are connected to long - distance offices by connecting trunks ; long - distance offices are in turn interconnected by intercity trunks.

3. The voltage applied to the input of a radio frequency amplifier varies from units to hundreds of microvolts, depending on the selectivity of the receiver.

4. This method of locating objects by using radio techniques has found a wide range of applications.

LeraSaveleva5 9 июл. 2020 г., 21:07:31 | 10 - 11 классы

Здравствуйте?

Здравствуйте.

Помогите пожалуйста выполнить задание.

Перепишите следующие предложения ; подчеркните Participle I и Participle II и установите функции каждого из них, т.

Е. укажите, является ли оно определением, обстоятельством или частью глагола - сказуемого.

Переведите предложения на русский язык.

1. The London underground is often called the tube, because it looks like a long, narrow and dimly lit tube, with its walls plastered with all kinds of advertisements 2.

There are hundreds little fishing villages on the south - west coast.

3. The members of the groups that form the Opposition sit on the left, directly facing the Government benches.

4. The light above Big Ben at night and the flag during the day - time signal for the people of London that the members of Parliament, are watching over the nation’s interests.

Bukaru 7 апр. 2020 г., 14:49:33 | 10 - 11 классы

Помогите с заданием Перепишите следующие предложения ; подчеркните Participle 1 / Participle II и установите функцию каждого из них, т?

Помогите с заданием Перепишите следующие предложения ; подчеркните Participle 1 / Participle II и установите функцию каждого из них, т.

Е. укажите, является ли причастие определением, обстоятельством или частью глагола - сказуемого.

1. When passing the exam the student shows the level of his knowledge.

2. Oxford’s Colleges forming the university are very old and beautiful.

3. Some of the colleges were founded hundreds years ago.

4. He was invited to visit Cambridge after he had been chosen the man of the year.

55964643 7 февр. 2020 г., 08:23:30 | 10 - 11 классы

II. Определите функцию слов, заканчивающихся на —ed : а) личная форма глагола в Past Simple ; б) Participle II в функции простого сказуемою, выраженного глаголом в страдательном залоге ; в) Participle?

II. Определите функцию слов, заканчивающихся на —ed : а) личная форма глагола в Past Simple ; б) Participle II в функции простого сказуемою, выраженного глаголом в страдательном залоге ; в) Participle II в функции определения ; г) Participle II в функции обстоятельства.

1. When required, the data will be applied in our practical work.

2. Every transponder consists of the receiver tuned to a channel or range of frequencies lying in the uplink band of frequencies, a frequency shifter and a power amplifier.

3. Later development of telephone changed its construction, it became more complex.

4. Electromagnetic waves are attenuated in passing through the ionosphere and the lower atmosphere.

Olgakerod1 20 сент. 2020 г., 15:40:54 | 1 - 4 классы

Use the verd in brackets in the Present Participle or in the Past Participle?

Use the verd in brackets in the Present Participle or in the Past Participle.

Merkachevakris1 15 дек. 2020 г., 08:04:22 | 5 - 9 классы

Complete the sentences using the past participle of the verbs in brackets?

Complete the sentences using the past participle of the verbs in brackets.

Renafilolog 24 окт. 2020 г., 09:35:02 | 10 - 11 классы

Соотнесите функции Participle I и Participle II (А - Г) с номерами предложений?

Соотнесите функции Participle I и Participle II (А - Г) с номерами предложений.

Переведите предло¬жения на русский язык.

А. Participle I, определение.

Б. Participle I, обстоятельство + часть глагольного сказуемого в Present Continuous.

В. Participle II, определение.

Г. Participle II, обстоятельство + часть глагольного сказуемого в пассивном залоге.

1. In the neighboring gallery there are some famous paintings by I.

Repin.

2. While visiting the zoo most people are taking photos.

3. The fund administered directly by the Queen helps the developing countries.

4. When taken to the theatre school children are given pocket money.

На этой странице вы найдете ответ на вопрос Определите функцию слов, заканчивающихся на —ed :а) личная форма глагола в Past Simple ;б) Participle II в функции простого сказуемою, выраженного глаголом в страдательном залоге ;в) Participle II в ф?. Вопрос соответствует категории Английский язык и уровню подготовки учащихся студенческий классов. Если ответ полностью не удовлетворяет критериям поиска, ниже можно ознакомиться с вариантами ответов других посетителей страницы или обсудить с ними интересующую тему. Здесь также можно воспользоваться «умным поиском», который покажет аналогичные вопросы в этой категории. Если ни один из предложенных ответов не подходит, попробуйте самостоятельно сформулировать вопрос иначе, нажав кнопку вверху страницы.