Английский язык | 5 - 9 классы
Помогите сделать!
Соедините два существительных, используя притяжательный падеж.
1. the toys / Tom 2.
The eyes / cat 3.
The top / the page 4.
The son / Mark 5.
The newspapers / today 6.
The camera / children 7.
The name / your brother 8.
The name / this school 9.
The name / the man I saw you with yesterday 10.
The new manager / the company 11.
The result / the football match 12.
The car / my parents 13.
The birthday / my father 14.
The new headmaster / the school 15.
The garden / our neighbors 16.
The ground floor / the building 17.
The children / Don and Mary 18.
The policy / the government 19.
The husband / the woman talking to Tom 20.
The house / my aunt and uncle.
Объедините два существительных, используя форманты притяжательного падежа (‗s) (‗) или (…?
Объедините два существительных, используя форманты притяжательного падежа (‗s) (‗) или (….
Of…. ).
Переведите по - лученные словосочетания на русский язык.
1) the child / name 2) the test / the effect 3) these men / ideas 4) the result / the football match 5) the children / Don and Mary 6) next door neighbour / daughter.
Объедините два существительных, используя форманты притяжательного падежа ('s) (') или ( of )?
Объедините два существительных, используя форманты притяжательного падежа ('s) (') или ( of ).
Переведите полученные словосочетания на русский язык.
The child / name the test / the effect these men / ideas the result / the football match the children / Don and Mary next door neighbour / daughter.
read and match the name with the people in the picture?
read and match the name with the people in the picture.
Употребите существительные в притяжательном падеже the leg of a boy : the daughter of the parents : the house of Nick : the doll of the children?
Употребите существительные в притяжательном падеже the leg of a boy : the daughter of the parents : the house of Nick : the doll of the children.
1. Поставьте следующие словосочетания в притяжательный падеж с помощью апострофа (‘ или ‘s) или предлога of :The boys / clothes - the boys’ clothesThe name / the street - the name of the street?
1. Поставьте следующие словосочетания в притяжательный падеж с помощью апострофа (‘ или ‘s) или предлога of :
The boys / clothes - the boys’ clothes
The name / the street - the name of the street.
The name / my boyfriend, the eyes / the dog, the traveling / two months, the walls / the room, the new director / the company, the car / our parents, the birthday / her daughter, the husband / Mrs.
Blake, the newspaper / tomorrow, the children / Jane and Alex, the first floor / the supermarket, the businessmen / Britain.
2. Заполните пропуски прилагательным или наречием в правильной степени сравнения (положительной, сравнительной или превосходной) :
Ex : Moscow is (large) than St.
Petersburg.
Moscow is larger than St.
Petersburg.
1. December 22 is (short) day of the year.
2. This is (beautiful) building in our city.
3. James was (good) student in the group.
4. Agatha Christie is one of (famous) English writers.
5. Yesterday our team played football very badly.
It was their (bad) match.
6. The (long) the day, the (short) the night.
7. Can you come (early) next time?
Помогите пожалуйста, надо с переводомСрочно?
Помогите пожалуйста, надо с переводом
Срочно!
В данном упражнении нужно составить словосочетания с апострофом и S / или без S / или с предлогом OF (притяжательный падеж)
The room / the flat
The mother / Nick
The tail / the cat
The bottom / the page
The name / this town
The name / his husband
The article / today
The children / Pete and Mary
The meeting / tomorrow
The policy / the government
The house / Jim’s parents
The new cinema / the city
The results / the examenations
The poulation / the world
The programme / this evening.
2. Замените существительные с предлогом of существительными в притяжательном падеже :Example : the name of my friend - my friend's name?
2. Замените существительные с предлогом of существительными в притяжательном падеже :
Example : the name of my friend - my friend's name.
A meeting of students, the flat of my friend, the rays of the sun, the house of his uncle, the children of my sister, the name
of my daughter, the age of my parents.
Помогите сделатьModel : the mother / Ann - Ann's mother1)the photo / my son2)the eyes / the dog3)the top / the page4)the club / the students5)the newspaper / today6)a holiday / month7)the name / your ?
Помогите сделать
Model : the mother / Ann - Ann's mother
1)the photo / my son
2)the eyes / the dog
3)the top / the page
4)the club / the students
5)the newspaper / today
6)a holiday / month
7)the name / your wife
8)the name / this street
9)the car / Mike's parents
10)love / Rosa
11)the new manager / the company
12)the leg / table
13)the ground floor / the building
14)the children / Don and Mary
15)the economic policy / the government
16)the house / my aunt and uncle.
Образуйте притяжательный падеж имен существительных, используя ‘s или of Например : the door / the room – the door of the room ; the mother / Ann - Ann’s mother the name / street the garden / neighbor?
Образуйте притяжательный падеж имен существительных, используя ‘s или of Например : the door / the room – the door of the room ; the mother / Ann - Ann’s mother the name / street the garden / neighbors the ground floor / the building the birthday / my father the name / your wife Образуйте притяжательный падеж имен существительных, раскрыв скобки ………………………………….
Is blue.
(the favourite colour / John) ………………………………….
Are very thin.
(the walls / this house) When is …………………………………………………?
(the birthday / your mother) What is ……………………………………………………?
(the name / this city) Do you like………………………………………………?
( the colour / this car).
1. I like ?
1. I like .
Ann’s camera.
. (the camera / Ann)
2.
What is .
The name of this town?
. (the name / this town)
3.
When is ?
(the birthday / your sister)
4.
Do you like ?
(the colour / this coat)
5.
Write your name at .
(the top / the page)
6.
What is ?
(the address / Jill)
7.
. is near the city centre.
(the house / my parents)
8.
. is very good.
(the spoken English / Mal)
9.
For me the morning is .
(the best part / the day)
10.
The car stopped at .
(the end / the street)
11.
. are very thin.
(the walls / this house)
12.
Whose books are these?
They’re … (the books / my father).
Вы открыли страницу вопроса Помогите сделать?. Он относится к категории Английский язык. Уровень сложности вопроса – для учащихся 5 - 9 классов. Удобный и простой интерфейс сайта поможет найти максимально исчерпывающие ответы по интересующей теме. Чтобы получить наиболее развернутый ответ, можно просмотреть другие, похожие вопросы в категории Английский язык, воспользовавшись поисковой системой, или ознакомиться с ответами других пользователей. Для расширения границ поиска создайте новый вопрос, используя ключевые слова. Введите его в строку, нажав кнопку вверху.
Tom's toys
the cat's eyes
the top of the page
Mark's son
today's newspapers
the children's camera
your brother's name
this school's name
the name of the man I saw with you yesterday
the new manager of the company
the result of the football match
my parents' car
my father's birthday
the new headmaster of the school
our neighbours' garden
the ground floor of the building
Don and Mary's children
the policy of the government
the husband of the woman talking to Tom
my aunt and uncle's house.
The toys / Tom.
- Сочетание переводится : игрушки / Том.
Нужно чтобы получилось ИГРУШКИ ТОМА.
Сначала пишем имя хозяина Tom обязательно ставим апостроф и следом букву S.
Получится Tom's toys
2)Cat's eyes.
3)page's top 4) Mark's son 5) today newspapers 6) children's camera 7)your brother's name 8) the name of this school 9) the name of man I saw you with yesterday 10)the new manager of company 11) the result of the football match12) 13) my parents' car 13) my father's birthday 14)the new headmaster of the school15) our neighbors' garden 16)the groundfloor of the building17) Don and Mary's children 18) the policy of the government19)the husband of the woman talking to Tom 20) My aunt and uncle's house.