Английский язык | 10 - 11 классы
Помогите пожалуйста.
К каждому из предложений нужно создать по 5 вопросов : общий, разделительный, специальный, специальный обращённый к подлежащему, альтернативный, вопросы.
ПРИМЕР :
Предложение : I took this book from my friend.
5 вопросов к нему :
1.
Общий - Did you take this book from your friend?
2. Разделительный - I took this book from my friend, didn’t I?
3. Специальный - What did you take from your friend?
4. Вопрос к подлежащему - Who took this book from your friend?
5. Альтернативный - Did you take this book or this magazine from your friend?
Пример даю за тем, что некоторые не понимают, что нужно сделать((.
Поставьте вопросы к следующим предложениям(общие, специальные, разделительные) :1) Our teacher knows several foreign languages?
Поставьте вопросы к следующим предложениям(общие, специальные, разделительные) :
1) Our teacher knows several foreign languages.
2) He has graduated from University last year.
3) We shall go to London next week.
4) They are working in the garden.
5) I have just read this book.
6) I took this book from my friend.
7) Russia is the largest country in the word.
You have just come from a ski resort?
You have just come from a ski resort.
Write a letter to your friend.
Include this information : 1) accommodation and the weather ; 2) tourists` activities ; 3)what you liked most of all.
Поставьте предложения в отрицательную форму и вопросительную?
Поставьте предложения в отрицательную форму и вопросительную.
Вопросы должны быть как общими, так и специальными.
1) Ben is my friend.
2) His book is in my bad.
3) This is page ten.
4) Those are short texts.
5)This is a nise city.
6)Minsk is a big city.
Have you got a collection?
Have you got a collection?
What did you bring from your holidays?
Какая здесь ошибка This is your friend vera?
Какая здесь ошибка This is your friend vera.
I'm now in?
Помогите пожалуйста, объясните мне правила образования общего, специального, специального обращённого к подлежащему, альтернативного и разделительного вопросов?
Помогите пожалуйста, объясните мне правила образования общего, специального, специального обращённого к подлежащему, альтернативного и разделительного вопросов.
Прошу, объясните поподробнее.
И как составлять эти вопросы из предложений.
(ну например предложение "I have just read this book", и из него пот все эти 5 вопросов нужно составить.
Полагаясь на какие правила вы их составите?
).
Помогите пожалуйста?
Помогите пожалуйста.
К каждому из предложений нужно создать по 5 вопросов : общий, специальный, специальный обращённый к подлежащему, альтернативный, разделительный вопросы.
1. Ann has already begun to read a new book.
2. We learn English at school.
3. They will show you how to get there.
4. They finished the translation before the end of the lesson.
5. I didn't feel well that evening.
6. It wasn't difficult to do this task.
Предложение Wehave finishedwork this week(present perfect) сделать из него 5 видов вопросов :1)общий2)вопрос к подлежащему3)специальный вопрос?
Предложение Wehave finishedwork this week(present perfect) сделать из него 5 видов вопросов :
1)общий
2)вопрос к подлежащему
3)специальный вопрос.
С what и when
4)альтернативный вопрос
5)разделительный вопрос.
Your friend is very brave?
Your friend is very brave?
Можете два ответа написать?
( да и нет) и специальный вопрос поставить.
ДАЮ 30 БАЛЛОВImagine you ask your new friends about his plans for tomorrow he answers your questions?
ДАЮ 30 БАЛЛОВ
Imagine you ask your new friends about his plans for tomorrow he answers your questions.
Complete the questions and write friend's answers.
You : will you.
_________________
Your friend : ____________
You : when will you.
___________
Your friend : ________
You : what time.
_____
Your friend : _______
You : what will you.
______
Your friend : _________
You : with whom.
_______
Your friend : _____
You : Why.
______
Your friend : _______
You : where.
_______
Your friend : _______.
На этой странице сайта вы найдете ответы на вопрос Помогите пожалуйста?, относящийся к категории Английский язык. Сложность вопроса соответствует базовым знаниям учеников 10 - 11 классов. Для получения дополнительной информации найдите другие вопросы, относящимися к данной тематике, с помощью поисковой системы. Или сформулируйте новый вопрос: нажмите кнопку вверху страницы, и задайте нужный запрос с помощью ключевых слов, отвечающих вашим критериям. Общайтесь с посетителями страницы, обсуждайте тему. Возможно, их ответы помогут найти нужную информацию.
1. Did
they leave for Moscow?
They left for Moscow, didn’t they?
Where did they leave for?
Who left for Moscow?
Did they leave for
Moscow or for Paris?
2. Has he finished his work?
He has finished his work, hasn’t he?
What has he done?
Who has finished the work?
Has he finished his work or article?
3. Will she visit us on Monday?
She will visit us on Monday, won’t she?
When will she visit us?
Who will visit us on Monday?
Will she visit us on Monday or on Tuesday?
4. Does she have many relatives?
She has many relatives, doesn’t she?
How many relatives does she have?
Who has many relatives?
Does she have many relatives or friends?
5. Does his father work here?
His father works here, doesn’t he?
Where does his father work?
Who works here?
Does his father work here or there?
6. Do you know his address?
You know his address, don’t you?
Whose address do you know?
Who knows his address?
Do you know his address or phone number?
7. Shall we go home together?
We shall go home together, shan’t we?
Where shall we go together?
Who shall go home together?
Shall we go home together or singly?
8. Are they at home?
They are at home, aren’t they?
Where are they?
Who is at home?
Are they at home or at work?
9. Am I listening to you?
I am listening to you, aren’t I?
What am I doing?
Who is listening to you?
Am I listening to you or to him?
10. Were his friends
working in the garden?
His friends were working in the garden, weren’t they?
Where were his friends working?
Who was working in the garden?
Were his friends working in the garden or in the house?
11. Have you done the task?
You have done the task, haven’t you?
What have you done?
Who has done the task?
Have you done the task
or homework?